I przetarg ustny ograniczony
- Opublikowano: aktualizowano:
WÓJT GMINY WĄSOSZ
OGŁASZA
I przetarg ustny ograniczony
na dzierżawę nieruchomości gruntowej niezabudowanej
stanowiącej własność Gminy Wąsosz na okres 3 lat.
- Przedmiotem przetargu jest nieruchomość gruntowa obejmująca działkę Nr 424/4 o powierzchni 3,8817 ha, opisana w księdze wieczystej LM1G/00041246/0 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Grajewie.
- Dla części działki zgodnie miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego odcinka trasy linii elektroenergetycznej 400k Ełk – Łomża na terenie gminy Wąsosz (Uchwała Nr XXI/129/2013 Rady Gminy Wąsosz z 13 maja 2013 r.) przeznaczenie gruntu określone zostało jako grunty orne. Według operatu ewidencji gruntów działka oznaczona jako RVI – 1,9177 ha, RV – 1,1322 ha, RIVb – 0,7605 ha i ŁV – 0,0713 ha. Dział III zawiera wpis dotyczący ograniczonego prawa rzeczowego – służebność przesyłu na rzecz Polskich Sieci Elektroenergetyczne S.A. Dział IV księgi nie zawiera wpisów. Dzierżawca przejmuje nieruchomość w stanie istniejącym.
- Przetarg ogranicza się do rolników indywidualnych mieszkających i posiadających gospodarstwo rolne na terenie gminy Wąsosz i spełniających warunki wynikające z niniejszego ogłoszenia.
- Wywoławcza stawka roczna czynszu wynosi 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące 00/100)
i podlega zwolnieniu z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.) podlega zwolnieniu z podatku VAT. - Minimalna wysokość postąpienia wynosi 30,00 zł (słownie: trzydzieści 00/100).
- Czynsz dzierżawny płatny będzie corocznie, jednorazowo z góry w terminie do 31 marca każdego roku. Z dniem 1 stycznia każdego następnego roku czynsz dzierżawny wzrastać będzie o prognozowany średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych przyjmowany do ustalenia budżetu. Oprócz czynszu dzierżawca będzie uiszczał opłaty dodatkowe związane z użytkowaniem gruntów, w tym podatek od nieruchomości.
- Przetarg odbędzie się w dniu 28 grudnia 2022 r. o godzinie 10:00 w budynku Urzędu Gminy Wąsosz – sala Nr 1 (sala konferencyjna).
- Warunkiem dopuszczenia do przetargu jest wpłacenie na rachunek bankowy Urzędu Gminy Wąsosz Nr 43 8768 0003 2605 5215 2000 0010 BS Szczuczyn O/Wąsosz wadium w pieniądzu w wysokości 300,00 zł w terminie do dnia 19 grudnia 2022 r. włącznie.
W tytule przelewu należy wpisać: „Wadium – przetarg na dzierżawę działki 424/4 Wąsosz”.
Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków na rachunek bankowy Urzędu Gminy Wąsosz.
- Osoby biorące udział w przetargu powinny posiadać: dowód osobisty lub paszport oraz dokumenty wskazane w pkt 13 ogłoszenia. W przypadku działania przez pełnomocnika, osoba przystępująca do przetargu powinna posiadać pełnomocnictwo lub inne dokumenty wskazujące umocowanie do reprezentacji podmiotu przystępującego do przetargu poświadczone notarialnie.
- Wadium zwrócone zostanie niezwłocznie (nie później niż 3 dni) od daty rozstrzygnięcia przetargu, po jego odwołaniu, zamknięciu, unieważnieniu lub zakończeniu wynikiem negatywnym na rachunek bankowy wskazany przez uczestnika przetargu – z zastrzeżeniem ust. 11.
- Wadium wpłacone przez uczestnika przetargu, który wygra przetarg zaliczone zostanie na poczet opłat wynikających z zawartej umowy. W przypadku uchylenia się strony, która wygrała przetarg od zawarcia umowy w terminie i miejscu ustalonym w zawiadomieniu, wadium nie podlega zwrotowi.
- Wójt Gminy Wąsosz może odwołać lub unieważnić ogłoszony przetarg bez podania przyczyny, informując o tym fakcie niezwłocznie w formie takiej samej jak przewidziano dla ogłoszenia przetargu.
- Pisemne zgłoszenie uczestnictwa przetargu wraz z wymaganymi niżej dokumentami należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Wąsosz, Plac Rzędziana 8, Wąsosz pokój Nr 6, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Zgłoszenie uczestnictwa w przetargu ograniczonym – działka Nr 424/4 Wąsosz”.
Do zgłoszenia uczestnictwa w przetargu należy dołączyć niżej wymienione dokumenty:
1) zgłoszenie uczestnictwa w przetargu ustnym ograniczonym – załącznik Nr 1;
2) klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych – załącznik Nr 2;
3) oświadczenie o stałym zameldowaniu na pobyt stały i prowadzeniu gospodarstwa rolnego (powyżej 1 ha) na terenie gminy Wąsosz – załącznik Nr 3;
4) oświadczenie o znajomości położenia i stanu nieruchomości – załącznik Nr 4;
5) oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami przetargu – załącznik nr 5;
Wzory w/w druków dostępne są na stronie internetowej www.gminawasosz.pl oraz w pokoju Nr 10 Urzędu Gminy Wąsosz.
6) potwierdzenie wniesienia wadium;
7) osoby fizyczne pozostające w związku małżeńskim i posiadające ustrój wspólności majątkowej powinny dodatkowo złożyć pisemne oświadczenie współmałżonka, że wyraża on zgodę na nabycie nieruchomości będącej przedmiotem przetargu po cenie wylicytowanej przez małżonka przystępującego do przetargu;
8) osoby prawne – pełnomocnictwo uprawniające do wzięcia udziału w przetargu;
9) w przypadku osób prawnych prowadzących rolniczą działalność gospodarczą:
– aktualny wypis z właściwego Krajowego Rejestru Sądowego wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą przetargu, zgodę organów statutowych na dzierżawę nieruchomości będącej przedmiotem przetargu,
– podmioty inne niż osoby fizyczne w dniu przetargu powinny być reprezentowane przez wszystkie osoby wskazane w umowie, akcie założycielskim lub odpisie z rejestru jako uprawnione do dokonywania czynności prawnych w imieniu tego podmiotu albo przez pełnomocnika ustanowionych przez te osoby.
- Zgodnie z art. 2a ustawy z dnia ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r, o kształtowaniu ustroju rolnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 461 z późn. zm.) zastrzega się, że jest to przetarg ograniczony dla rolników indywidualnych, zamierzających powiększyć swoje gospodarstwo rodzinne (do 300 ha użytków rolnych), jeżeli mają oni miejsce zamieszkania w gminie (co najmniej 5 lat), w której położona jest nieruchomość będąca przedmiotem przetargu.
- Lista osób zakwalifikowanych do uczestnictwa w przetargu zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Wąsosz w dniu 23 grudnia 2022 r. do godz. 12 00.
- Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników, jeżeli przynajmniej jeden z uczestników zaoferuje co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.
- Uczestnicy przetargu zgłaszają ustnie kolejne postąpienia ceny, dopóki mimo trzykrotnego wywołania nie ma dalszych postąpień. Po trzecim wywołaniu najwyższej zaoferowanej ceny dalsze postąpienia nie zostaną przyjęte.
- Uczestnik przetargu może, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego, zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Wójta Gminy Wąsosz. Wójt Gminy Wąsosz może uznać skargę za zasadną i nakazać powtórzenie czynności przetargowych lub unieważnić przetarg albo uznać skargę za niezasadną. W przypadku wniesienia skargi Wójt Gminy Wąsosz wstrzymuje czynności związane z dzierżawą nieruchomości.
- W przypadku nie zaskarżenia w wyznaczonym terminie czynności związanych
z przeprowadzeniem przetargu albo w razie uznania skargi za niezasadną Wójt Gminy Wąsosz poda do publicznej wiadomości wywieszając na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Wąsosz na okres 7 dni, informację o wyniku przetargu, która będzie zawierać między innymi imię i nazwisko albo nazwę lub firmę osoby ustalonej jako dzierżawca nieruchomości. - Niniejsze ogłoszenie zostaje podane do publicznej wiadomości poprzez jego wywieszenie na okres co najmniej 30 dni na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Gminy Wąsosz, sołectwa Wąsosz I i Wąsosz II oraz zamieszczenie na stronie internetowej Urzędu Gminy Wąsosz i Biuletynie Informacji Publicznej.
- Informacja o wyniku przetargu zostanie podana do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Wąsosz oraz na stronach internetowych Urzędu.
- O terminie zawarcia umowy dzierżawy, wygrywający przetarg zostanie zawiadomiony pisemnie. Przekazanie nieruchomości nastąpi niezwłocznie po podpisaniu umowy.
Wszelkie informacje w sprawie niniejszego ogłoszenia można uzyskać pod numerem telefonu 86 273-10-01 wew. 18 lub osobiście w siedzibie Urzędu.
Wójt Gminy Wąsosz
Czesław Ołdakowski
Wąsosz, 21 listopada 2022 r.
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w Urzędzie Gminy Wąsosz dla osoby fizycznej w przypadku zbierania danych osobowych jej dotyczących bezpośrednio od tej osoby.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) zwanym dalej rozporządzeniem Wójt Gminy Wąsosz informuje, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Wąsosz jest Wójt Gminy Wąsosz, Plac Rzędziana 8; tel. 86 273-10-01, e-mail: wojt@gminawasosz.pl;
2) z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Gminy Wąsosz mogą się Państwo kontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: iod@gminawasosz.pl lub za pomocą poczty tradycyjnej listownie pod adresem: Urząd Gminy Wąsosz, Plac Rzędziana 8 19-222 Wąsosz; tel. 86 273-10-01 z dopiskiem „Inspektor ochrony danych osobowych”;
3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procedury przetargowej związanej ze sprzedażą nieruchomości zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
4) w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych w celu/celach, o których mowa w pkt. 3, mogą być one przekazywane:
- organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
- podmiotom, które na podstawie umów powierzenia przetwarzają dane osobowe w celu świadczenia usług (informatycznych, telefonicznych, pocztowych, zdrowotnych, archiwizacyjnych itp.) na rzecz Gminy Wąsosz lub Urzędu Gminy Wąsosz.
5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji sprawy oraz prawnie ustalony okres archiwizacji;
7) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych;
8) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy rozporządzenia lub inne przepisy prawa;
9) podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a konsekwencją ich niepodania będzie pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
10) Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym również w formie profilowania.
Załączniki:
- ogłoszenie o przetargu.pdf
- Załącznik 1.pdf
- Zalącznik 2.pdf
- Załącznik 3.pdf
- Załącznik 4.pdf
- Załącznik 5.pdf